Land Rover форум

Форум на клуб "Ленд Ровър приятели - България"
Дата и час: 19 Дек 2014, 10:55

Часовете са според зоната UTC + 3 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Спецификацията API на маслата.
МнениеПубликувано на: 20 Юни 2011, 10:24 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2010, 19:16
Мнения: 2200
Местоположение: София
Материалът е от сайт http://ruskimasla.com/?module=page&id=15 , но кой знае защо е свален от там. Свалих го от кеша на добричкя чичко Гугъл.


API ЗА БЕНЗИНОВИ ДВГ

API SA - двигатели, работещи при леки условия, използва се само по изискване на производителя.
API SB -двигатели, работещи при умерени натоварвания, използва се само по изискване на производителя.
API SC - двигатели, работещи при големи натоварвания (автомобили, произведени в периода 1964-1967).
API SD - средно форсирани двигатели, работещи при тежки условия (автомобили, произведени 1968-1971).
API SE - високо форсирани двигатели, работещи при тежки условия (автомобили, произведени 1972-1979).
API SF - двигатели, работещи при тежки условия на безоловен бензин, високо форсирани, без турбо компресор (автомобили, произведени до 1988г.). Маслата от тази категория са предназначени за двигатели на модели 1988 и по-стари, работещи с безоловен бензин. Те имат по-ефективни, от предходните категории, противоокислителни, противоизносващи, антикорозионни свойства и по-ниска способност за образуване на високо- и нискотемпературни отлагания и шлака. Маслата API SF заменят маслата по API SC, API SD и API SE при по-старите двигатели.
API SG - високо форсирани двигатели с турбо компресор (автомобили, производство 1989-1993). Лицензирана категория, одобрена през 1988г.). Издаването на лицензи е преустановено през 1995г. Маслата са предназначени за двигатели на модели от 1993г. и по-стари, работещи с безоловен бензин с оксигент. Отговарят на изискванията, поставени към маслата за дизелови двигатели от категории API CC и API CD. Имат по-висока термична и антиокислителна стабилност, подобрени противоизносващи свойства, намалена склонност към образуване на отлагания и шлам. Маслата API SG заменят маслата от категории API SF, SE, API SF/CC и API SE/CC.
API SH - (остар. Приложими само, ако се комбинират с реални класове за дизелови двигатели).
Високо форсираните перспективни автомобили с голям турбо компресор (автомобили, произведени до 1996г. ). Лицензираната категория е одобрена през 1992г. Днес тя е условно действаща и може да бъде сертифицирана само като допълнителна към категории API C (например API AF-4/SH). Предвид изисванията, отговаря на ILSAC GF-1, но без задължително енергоспестяване. Маслата от тази категория са предназначени за бензинови двигатели, модели от 1996 и по-стари. При направени сертификации за енергоспестяване, в зависимост от степента на икономията на гориво, получават категории API SH/EC и API SH/ECII.
API SJ - за всички модели (от 1996г.). Категорията е одобрена на 06.11.1995, лицензи се издават от 15.10. 1996г. Маслата от тази категория са предназначени за всички използвани днес бензинови двигатели и напълно заместват маслата от всички, съществуващи по-рано категории за по-старите модели двигатели. Максимално ниво на експлоатационните свойства. Възможност за сертифициране по категория за енергоспестяване API SJ/EC.
API SL - за автомобили от 2004г. и по-рано. Отличават се със стабилност на енергоспестяващите свойства, намалена летливост, удължени периоди за смяна. API е планирал да разработи проект PS-06 като следваща категория API SK, но един от дистрибуторите на моторни масла в Корея използва съкращението "SK" като част от своето търговско име. За да се избегнат обърквания, буквата „К” се отстранява за следващата категория "S".
API SM - за всички използвани днес автомобили. Въведен на 30.11.2004г. Притежава подобрени свойства срещу окисляване, против образуване на отлагания, предпазва от износване и осигурява работа при ниски температури през целия период на употреба на маслото. Някои масла от тази категория могат да отговарят на последните спецификации на ILSAC и/или да се класифицират като енергоспестяващи.
API EC - енергоспестяващи масла.


API ЗА ДИЗЕЛОВИ ДВГ

API CB - среднофорсирани двигатели без компресор, работещи при повишени натоварвания на горива, съдържащи сяра (автомобили, производство 1949-1960).
API CC - високо форсирани двигатели (в т.ч. с умурени компресори), работещи при тежки условия (автомобили, произведени след 1961г.). Категорията е въведена през 1961г. Масла за дизелови двигатели без компресор. Възможна е употреба при двигатели с турбо компресор, работещи при лек и среден режим и при бензинови двигатели с голяма мощност. Маслата от тази категория съдържат антикорозионни добавки и добавки, подобряващи образуването на високо- и нискотемпературни отлагания.
API CD - високо форсирани двигатели с голяма компресия, работещи при тежки условия с гориво с високо съдържание на сяра (автомобили, производство след 1955г.). Категорията е въведена през 1955г. Типична категория за масла за дизелови двигатели с и без турбо компресор, за които се изисква ефективен контрол за натрупване на износващи продукти. Допуска се употреба на гориво с високо съдържание на сяра. Маслата съдържат добавки, предотвратяващи образуването на високотемпературни отлагания и предпазващи лагерите от корозия. Отговаря на изискванията на MIL-L-2104C/D.
API CD+ - категорията е създадена за да удовлетвори изискванията на японските производители. Маслата имат повишена устойчивост към окисляване, сгъстяване (под влиянието на натрупването на сажди) и повишена защита на клапанния механизъм от износване.
API CD-II - категорията е въведена през 1987. Маслата от тази категория са предназначени за двутактови дизелови двигатели. Ефективно поддискат износването и образуването на шлам. Отговаря на всички изисквания на категория API CD.
API CE - (от тук и по-горе-остар.). Високофорсирани перспективни двигатели с висок голям компресор, работещи при тежки условия, може да се използва вместо маслата от класове CC и CD (автомобили, производство 1987г.). Маслата са предназначени за форсирани и мощни дизелови двигатели с и без турбо компресор, работещи както при малки обороти и големи натоварвания, така също и при високи обороти и големи натоварвания. Заменя маслата от категории API CC и CD при по-стари двигатели.
API CF - категорията е въведена през 1994г. Маслата са предназначени за извънпътна техника, за инжекциони, включително двигатели, работещи на гориво със съдържание на сяра над 0,5% от масата. Маслата от тази категория ефективно подтискат образуването на нагар по буталата и корозия върху медните сплави на лагерите. Заменя маслата от категория API CD при по-старите двигатели.
API CF-2 - подобрени характеристики, използва се вместо CD-ІІ, за двутактови двигатели.(автомобили, произведени след 1994г.). Категорията е въведена през 1994г. Маслата са предназначени за високонатоварени двутактови дизелови двигатели. Ефективно подтиска износването на цилиндрите и коксуване на буталовите пръстени. Заменя масла от категория API CD-II при по-стари модели.
API CF-4 - за високоскоростни четиритактови двигатели, използва се вместо масла от клас СЕ, освен това се отличава с нисък разход на гориво и намалено образуване на нагар по буталата. При съгласуване с изисванията на категория API SG (API CF-4/SG), могат да се прилагат при бензинови двигатели на леки и малки товарни автомобили. Отговарят на високите изисквания относно токсичността на отработени газове. Заменя масла от категорията API CE при по-стари двигатели.
API CG-4 - за четиритактови двигатели, работещи при тежки условия, може да се използва вместо маслата CD, CE и CF-4. (автомобили, произведени след 1995г.). Маслата са предназначени за високоскоростни, високонатоварени четиритактови дизелови двигатели на товарни автомобили магистрален тип, работещи на гориво със съдържание на сяра по-малко от 0,05% от масата и немагистрален тип (съдържанието на сярата може да достига до 0,05% от масата). Ефективно подтискат образуването на високотемпературен нагар по буталата, износване, пенообразуване, окисление, образуване на сажди (тези свойства са необходими за двигатели на нови магистрални влекачи и автобуси). Категорията е създадена за удовлетворяване изискванията на стандартите та САЩ по отношение на токсичността на отработени газове (редакция от 1994г.). Заменя масла от категориите API CD, API CE и API CF-4. Основният недостатък, ограничаващ прилагането на маслата от тази категория в световен мащаб, е сравнително високата замисимост на маслото от качеството на използваното гориво.
API CH-4 - Проектно наименование API PC-7. Категорията е представена на 01.12.1998г. Маслата от тази категория са предназначени за високоскоростни четиритактови двигатели, отговарящи на високите стандарти от 1998г. по отношение на токсичността на отработените газове. Отговарят на най-високите изисквания не само на американските, но и на европейските производители на дизелови двигатели. Специално разработени за употреба при двигатели, работещи на гориво със съдържание на сяра до 0,05% от масата. За разлика от категорията API CG-4, се допуска използване на дизелово гориво със съдържание на сяра над 0,05%, което е важно предимство в страни, където е популярно гориво с високо съдържание на сяра (Южна Америка, Азия, Африка). Маслата отговарят на повишените изисквания относно намаляването на износването на клапаните и понижаването на нагарообразуване. Заменят масла от категориите API CD, API CE, API CF-4 и API CG-4.
API CI-4 - Въведен през 2002г. За високоскоростни четиритактови двигатели, разработени съобразно изискванията на стандарта от 2002г. по отношение на вредните емисии. За двигатели с рециркулация на отработени газове. За употреба с горива с < 0.5% сяра. Замества CD, CE, CF-4, CG-4 и GH-4.


API ЗА ДВУГАКТОВИ ДВГ

API TA - двутактови двигатели на мотопеди, косачки
API TB - мотори и скутери с малка мощност
API TC -за смазване на двутактови двигатели, работещи на сухо, също когато се изискват класове API-TA и API-TB.
API TD - смазка за двутактови извънбордови двигатели.


API ЗА ТРАНСМИСИОННИ МАСЛА

API GL-1 - Минерални масла без добавки или с антиокисляващи и противоразпенващи добавки без антизадирни компоненти, за приложение, освен другите, и при ръчни скоростни кутии с ниско налягане и плъзгащи скорости. Цилиндрични, червячни и спирало-конусни зъбчати предавки, работещи при малки скорости и натоварвания.
API GL-2 - Червячни предавки, работещи в условия на GL-1 при малки скорости и натоварвания, но с по-високи изисквания към антифрикационните свойства. Може да съдържат антифрикационен елемент.
API GL-3 - Трансмисионни масла с голямо съдържание на добавки с ниво на експлоатационните свойства MIL-L-2105. Тези масла са предпочитани за употреба при степенни скоростни кутии и кормилно управление, в главни и хипоидни предавки с малки изменения, при автомобили и нерелсови превозни средства за превозване на товари, хора и за нетранспортни дейности. Спирало-конусни предавки, работещи при умерени тежки условия. Стандартни трансмисии със спирало-конусни механизми, работещи при умерено тежки условия по отношение на скоростите и натоварванията. Притежават по-добри противоизносващи свойства от GL-2.
API GL-4 - Трансмисионни масла с голямо съдържание на добавки с ниво на експлоатационните свойства MIL-L-2105. Тези масла са предпочитани за употреба при степенни скоростни кутии и кормилно управление, в главни и хипоидни предавки с малки изменения, при автомобили и нерелсови превозни средства за превозване на товари, хора и за нетранспортни дейности. Хипоидни предавки, работещи в условията на високи скорости, при малки въртящи моменти и ниски скорости , при големи въртящи моменти. Задължително наличие на високоефективни противозадирни добавки.
API GL-5 - Масло за хипоидни предавки с ниво на експлоатационните свойства MIL-L-2105 C/D. Тези масла е за предпочитане да се използват при предавки с хипоидни конусни зъбчати механизми и конусни механизми с кръгови зъбци на главни предавки при автомобили, и в карданните устройства и степенни скоростни кутии на мотори. Специално за хипоидни предавки с голямо изместване на осите. За най-тежките условия на експлоатация при свръх или променливо натоварване.Хипоидни предавки, работещи при големи скорости и малки въртящи моменти и свръх натоварвания на зъбците на механизмите. Трябва да имат голямо количество сяро- и фосфоросъдържащи противозадирни добавки.
API GL-6 - Хипоидни предавки с голямо изменение, работещи при високи скорости, големи въртящи моменти и свръх натоварвания. Имат по-голямо количество сяро- и фосфоросъдържащи противозадирни добавки от маслата GL-5.
API MT-1 - Масла за високо натоварени апарати. Предназначени са за нискосинхронизирани механични скоростни кутии на мощни товарни автомобили (влекачи и автобуси). Еквивалент са на маслата API GL-5, но имат повишена термична стабилност.
API PG-2 - Масла за предавки на главни мостове на мощни товарни автомобили (влекачи и автобуси) и мобилна техника. Еквивалент са на маслата API GL-5, но имат повишена термична стабилност и подобрена съвместимост с еластомери.

Ще го прегледам още веднъж за правописни грешки, но по-късно.

Ако може някой да преведе "API CC - високо форсирани двигатели (в т.ч. с УМУрени компресори", моля! Умерени или изморени компресори е имал предвид автора, или дявол знае!?

_________________
Via vita est.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
300tdi


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 3 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Превод: web-hosting.bg