Land Rover форум

Форум на клуб "Ленд Ровър приятели - България"
Дата и час: 19 Май 2019, 17:55

Часовете са според зоната UTC + 3 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 08 Май 2019, 13:55 
Offline

Регистриран на: 03 Авг 2015, 15:29
Мнения: 33
Местоположение: Мездра, Пловдив
Привет колеги. Наближава времето за смяна на съединенителя и не знам как да го избера. Има доста богат избор, като този например:
https://rimmerbros.com/Item--i-LL1082HDPS
Не знам трябва ли да сменям маховика, като доста майстори казват, че според тях още не е за смяна. Също така четох из разни английски форуми и там казват, че смяната на маховик се прави на две смени на съединителя. Моля за съвет при избора си и за читав майстор в Пловдив. Благодаря предварително.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 08 Май 2019, 16:19 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2942
Местоположение: Пловдив
Моят се предаде по Великден. При натиснат педал има една вибрация/тресене на двигателя, която се предава и по педала. Според мен маховика задира по феродовия диск. Може би вилката е дефектирала от това зверско натискане. Не го карам, за да не се предаде окончателно, а днес поръчах всичко от Айлънд 4х4, за момента дават най - добрите цени.
Принципно като работеше нямаше други симптоми освен тежък педал на съединителя, което означава уморена диафрагма на притискателния диск. Знаех, че е за смяна още преди година. Освен това ми свири и месинговата втулка в коляновия вал, в която лагерува опашката на вала на скоростната кутия.
Аз ще сменям всичко: маховик, фрикционен диск, притискателен диск - комплекта на Валео, лагер, вилка, анджакламите по вилката, щифта на долната помпа, втулката, опорите/монтажите на разпред. кутия, семеринга на коляновия вал. Ще се свали и картера, за да се смени „златния болт“ на маслената помпа, ще се смени и гарнитурата на картера, моторното масло и двата филтъра на маслото. Има и малък ремонт на разпред. кутия.
Частите са скъпи, но колата е на 20 години и на километража пише 233 000 км., т.е. време му е. За сравнение мой близък сменя съединител на дизелова Зафира 2007 г. и е дал повече пари.
В Пловдив ще ползвам сервиза, който винаги ползвам - СНТ Моторс на бул. Източен (бившата Мототехника). Там са сменяли съединител на Д2 ТД5, т.е. знаят кое как, пак на същото място ми смениха и съединителя на Д1 300тди.
Работата е трудоемка и не е евтина, затова и сменям всичко, за да не се наложи след време заради някой спестен чарк пак да се свалят две скорстни кутии и два кардана и това което е спестено от части да се даде и отделно от него да се даде и за работа.
Маховикът може да е здрав сега, но да се предаде след 30 000 или 50 000 км. и цялото упражнение се прави наново.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 08 Май 2019, 16:50 
Offline

Регистриран на: 03 Авг 2015, 15:29
Мнения: 33
Местоположение: Мездра, Пловдив
И аз от там си взех окачването с допълнително чарколяци и съм доволен. Само не разбрах кой е този "златен болт" и защо се сменя. Иначе семеринга на коленовия вал не ми тече и му се чудя. Лагер се двоумя усилен или обикновен на Ленд Ровер. Ще съм ти благодарен да споделиш за работа колко взимат защото на две места ми споделят около 250-300 лв, което не знам малко ли е или много.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 09 Май 2019, 09:06 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2942
Местоположение: Пловдив
250-300 лв. е добра цена.
Златният болт е болта който стяга зъбното колело към ротора на маслената помпа. Понеже няма шпонка или нещо друго което да държи колелото към ротора при разхлабване на този болт помпата губи обороти и от там .... ремонтът става златен. Впоследствие от ЛР мажат болта с осигурител/лепило (така се продава и новия) и проблемът е решен.
Моят семеринг тече, имам капка отдолу на камбаната където е ревизионния отвор.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 09 Май 2019, 14:00 
Offline

Регистриран на: 03 Авг 2015, 15:29
Мнения: 33
Местоположение: Мездра, Пловдив
Бих бил благодарен ако ми изпратиш part N на този болт за да го поръчам.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 09 Май 2019, 14:33 
Offline

Регистриран на: 03 Авг 2015, 15:29
Мнения: 33
Местоположение: Мездра, Пловдив
Мисля, че намерих въпросния болт. Но от тук следва, че трябва най добре и аз да сменя въпросния семеринг и съответно гарнитура на картера, така и така ще се сваля. Гледам, че има ремонтни коплекти от гарнитури и семеринги и не знам само семерин и гарнитура или още семеринги ще трябват.... баси филма хаха


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 09 Май 2019, 16:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2942
Местоположение: Пловдив
ето го https://www.island-4x4.co.uk/pump-bolt-genuine-lyp101400-p-4680.html

Филм е, аз поръчах комплекта гарнитури и семеринги за блока, защото има всичко, а винаги се пропуска по нещо и понеже смених всичко по главата, сега ще сменя и всичко по блока.
Всъщност няма да се сменят уплътненията по масления охладител и групата около двата маслени филтъра - тях ги смениха като сваляха главата и семеринга на коляновия вал отпред, той ще се сменя един ден като сменям демпферната шайба.
Просто използвам случая, че ще се сваля камбаната, а и семеринга на колянове вал (задния) контактува с картера.
Колата е 20 годишна, ако искам да разчитам на нея, трябва и да се погрижа за нея.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 09 Май 2019, 16:59 
Offline

Регистриран на: 03 Авг 2015, 15:29
Мнения: 33
Местоположение: Мездра, Пловдив
Ами ще влизам в тоя филм и аз значи. Ходих в сервиза който спомена и ми направиха добро впечатление момчетата там.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 14 Май 2019, 15:51 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2942
Местоположение: Пловдив
Моите чарколяци днес пристигнаха вкъщи :shock: Фед Екс ги докараха по въздуха до София и оттам до тук изцяло без пари. Като се прибера ще видя дали всичко е пристигнало и може би още тази седмица камилата ще влезе в бокса.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 15 Май 2019, 06:51 
Offline

Регистриран на: 03 Авг 2015, 15:29
Мнения: 33
Местоположение: Мездра, Пловдив
Успех с ремонта. Мойте части ги получавам с "гъбко" и плащам 2лв на килограм. Надявам се да споделиш как е минало всичко след ремонта.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 15 Май 2019, 09:46 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2942
Местоположение: Пловдив
Куриерът си свърши работата, ама англетата пак нещо хитреят 8-)
Комплекта съединител - притискателен диск и фрикционен диск са опаковане в кутия без никакви надписи, т.е. производител неизвестен, а е поръчан комплекта на Валео. Маховикът е в кутия на Валео, той друг не може да бъде, просто няма производство на двумасов маховик за ТД5 от друг производител.
Комплекта „долни“ гарнитури беше в насипно състояние - двата семеринга на КВ са добри, задният е оригинален, предният - Кортеко, гарнитурата на картера - свободно стояща без опаковка и без надпис по нея, останалите гарнитурки и О - пръстени - бритпарт, беърмач и олмейкс (сбирщайн), а комплектът е поръчан за ОЕМ. Ако на някой му трябва нещо - да свирка, аз няма да ползвам целия комплект. :idea:
Комплектът филтри този път е много „марков“ въздушен и роторен - МАН, горивен и маслен - МААЛЕ, доволен съм.
Лагера за съединителя - НСК мейд ин Джапан.
Вилката и другите анджаклами - бритпарт.
Комплекта гарнитури за разпред. кутия - ЕАС, изглеждат добри.
Стойките/опорите на разпред. кутия - оригинални.
Поръчах и капак за кутията, да видим с оригинална гарнитура и капак дали пак ще сълзи. Капакът има съвсем фин ръб от вътрешната страна, който явно се мачка при прекалено стягане на болтовете.
Поръчах и медните шайби за кръстачката на центр. диференциял - бритпарт, ще се сменят и те, нали ги извадихме на стружки :oops: .

Ще се опитам още тази седмица да го вкарам в бокса, ако не стане, остава за другата.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 16 Май 2019, 11:26 
Offline

Регистриран на: 03 Авг 2015, 15:29
Мнения: 33
Местоположение: Мездра, Пловдив
Аз определено се спях на този
https://rimmerbros.com/Item--i-LL1082LOFPS
Надявам се да е качествен и да се сменя скоро. На пръв поглед е по-скъп, но в него има и болтове и усилен лагер което го прави, като цена същата ако си поръчам по отделно всичко.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 16 Май 2019, 13:02 
Offline

Регистриран на: 10 Яну 2011, 13:14
Мнения: 867
Местоположение: София
Този комплект е с плътен маховик - не ти го препоръчвам - получват се едни дразнещи вибрации които ще те побъркат много бързо, а и колата става с една идея по-мудна на ниски обороти.
Ако е за "гората" - тогава става (и без това всичко останало ще дрънчи и вибрацията няма да ти пречи) а и като го вкараш в обороти - ще ги държи по-добре от стандартния ...

_________________
D2 TD5, D1 200tdi


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 16 Май 2019, 13:34 
Offline

Регистриран на: 03 Авг 2015, 15:29
Мнения: 33
Местоположение: Мездра, Пловдив
За плътните четох, че имат тази характеристика, но тук пише двумасов - Dual Mass Flywheel, явно бъркам нещо.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Съединител td5
МнениеПубликувано на: 16 Май 2019, 14:01 
Offline

Регистриран на: 10 Яну 2011, 13:14
Мнения: 867
Местоположение: София
Ами да, пише го в заглавието на продукта, ама на "картинката" и в описанието се говори за плътен:
Цитат:
LOF Clutches has worked to develop the best Solid Mass Flywheel kit for the Td5 Discovery and Defender. We have engineered this product to give no nasty vibration which is a first on the Land Rover Td5 market!

_________________
D2 TD5, D1 200tdi


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 3 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Превод: web-hosting.bg