Land Rover форум

Форум на клуб "Ленд Ровър приятели - България"
Дата и час: 19 Дек 2018, 02:46

Часовете са според зоната UTC + 3 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2018, 14:42 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2017, 13:21
Мнения: 42
Местоположение: Витоша
Ами, след като обиколих България (от София през Враца до Бургас), миналата сряда си купих еднопосочен билет до Амстердам за петък (два дни по-късно). В петък сутринта кацнах, по обяд вече бях на оглед, следобяд я прехвърлихме и в неделя по обяд стъпихме на българска земя.

Изображение

Изображение

Добре познатото на всички Td5, седем места, сменен двигател миналата година (няма информация с колко "възрастен"), с набор допълнителни "екстри" - шнорхел, булбар със spot фарове, напречни греди на покрива, прагове, стълба на вратата на багажника, метални решетки на фаровете и т.н. Няма шиб(ан)идаци и надлъжни релси. Таванът и трите лоста (раздатка, скорости и ръчна спирачка) са претапицирани, шасито е (отдавна) обработвано, въздухът е с нов клапанен блок и нови възглавници. Отвън и отвътре колата е доста запазена, с някои съвсем дребни и незначителни забележки.

Двигателят мърка като малко коте преди да разбере, че е в ръцете на Божинката :) Има лек теч от раздатката, всички врати се отключват нормално, ел. стъклата нямат проблеми с повдигачите. Има фабрична аларма.

Единственият ясно изявен проблем е че понякога при палене не сработва педалът на газта - няма го никакъв, после евентуално се появява, но в нещо като сервизен режим (вдига оборотите много бавно), след което се оправя. Повечето пъти работи нормално след палене, а в движение не прави никакви проблеми - не съм я закачал на диагностиката, но с нея ще си признае какъв е проблемът. Докара ме абсолютно безаварийно от Амстердам до тук, така че я пишем читава :)

Следват:
- регистрация (мразя я!);
- чакане на становище от Лев Инс, т.е. от умрел писмо;
- прехвърляне на окачване и някои елементи по въздуха от старото Диско;
- монтиране на правилните гуми и правилната броня (барабар с лебедката);
- безкрайни забавления :)

След като дойде становище от Лев Инс и прехвърля каквото ми е нужно от старата на новата, ще пусна обява за каквото е останало.

Със сигурност ще има две пластмасови брони, едната от които с добавен лъскав булбар със spot-ове и решетки на фаровете :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2018, 15:41 
Offline

Регистриран на: 10 Яну 2011, 13:14
Мнения: 852
Местоположение: София
Честит да ти е, много да те радва и да не те ядосва!

_________________
D2 TD5, D1 200tdi


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2018, 15:47 
Offline

Регистриран на: 21 Яну 2011, 19:06
Мнения: 519
Местоположение: София
Честито Пепи, по малко да те ядосва и повече кеф с новата (стара) машина.
Много без-аварийни километри и по малко да те тормози с тримата амигос :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2018, 16:33 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2879
Местоположение: Пловдив
Честито и без катастрофи ;)
Педалът за газта - имах премеждия с него, прочетете го с диагностиката и после жичка по жичка.

п.п. Оттърва ме :D , вкъщи като ме емнаха „таман го оправи и ще го продаваш....“ :oops:

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 12 Ное 2018, 17:28 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2017, 13:21
Мнения: 42
Местоположение: Витоша
Michael написа:
п.п. Оттърва ме :D , вкъщи като ме емнаха „таман го оправи и ще го продаваш....“ :oops:

Ако не беше счетито с нейното ДДС, още преди да стигна Бургас щях да съм спрял в Пловдив.

Но от опит мога да добавя, че да го оправиш и продадеш* е значително по-готин вариант от да го оправиш и да ти го нашият странично и обърнат ;)

*предишната ми кола, Subaru Outback H6 2001-ва, я взех за 5500 лв., купих ѝ хубави нови гуми с хубави стари джанти, направих пълен основен ремонт за ~5 хил.лв., оправих де що има по ходова част и окачване.... и го продадох за 7200, за да си купя първото Диско. Но поне я продадох на близък приятел и той всеки път като ме види ми благодари :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 13 Ное 2018, 10:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2879
Местоположение: Пловдив
И аз исках и продължавам да искам Субару Аутбек, ама това грозде ми е кисело, виж с камилите от Соухил, нещата са по - лесни и откъм ремонти и откъм части.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2018, 14:43 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2017, 13:21
Мнения: 42
Местоположение: Витоша
Лека промяна след 3 дни дружно лежане под джипа, със специални благодарности на Чоко :)

Изображение Изображение

Прехвърлено е вече цялото окачване, изхвърлени са всички "оригинални" придобивки в стил пернишки гоУф и му е турена правилната броня, с правилната лебедка, правилните светлини за мъгла и правилните гуми.

Обещал съм на Чоко специална фотосесия, само че искам първо да навържа инсталациите на светлините и лебедката като хората.

Следва:
- демонтаж на скорости, раздатка, кардани и лост бързи/бавни от старото Диско;
- смяна на лагери, гарнитури и уплътнения на старата раздатка;
- добавяне на блокаж към лоста;
- монтиране на раздатка и лост с блокаж на новото Диско;
- смяна на лагери, гарнитури и уплътнения на свалената от новото раздатка и продажбата ѝ, тъй като няма блокаж;
- куп други забавления.

Тая кола стана страшен кеф за каране. Една идея да ѝ пипне Дамян душицата и вече хептем няма да искам да слизам от нея! Оказа се, че липсата на ACE не се усеща чак толкова - Диско с неработещо ACE е много по-нестабилно от Диско, което въобще няма такова. Сиреч, вече не съм недоволен от липсата му. А с фланците и тая стегната ходова част, комбинирани с добавянето на броня и лебедка (така че предните пружини да са правилно натоварени), возията стана "супа гут" :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2018, 15:20 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2879
Местоположение: Пловдив
Дупе да му е яко на Чоко :lol: :lol: :lol:
Като няма АСЕ има по - дебела стабилизираща щанга, а и ти си и с фланци и с гуми 265, така че си се пльоснал на пътя като бегачка от някоя формула. И да голям кеф е с кола висока два метра да влезнеш с висока скорост в завоя за ужас на всички останали. Имаше един клип в тубата за „лосов“ тест с Д2 с АСЕ и Х5 от същата година и познай кое се накланяше повече.
На мен ми трябваше време да свикна с фланците и АСЕ - то взети заедно, просто ме беше страх да влизам с по - висока скорост в завоите.

Как смяташ да организираш включването на блокажа - с кита на Ашкрофт, със самоделка или с чаркалъците от Д1?

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 26 Ное 2018, 16:35 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2017, 13:21
Мнения: 42
Местоположение: Витоша
Преработка на оригиналния лост.

В момента се работи над 3D чертежите (частично "крадени" от архаични 2D чертежи в офроуд форума), които ще бъдат пратени на CNC за "шев и кройка". После малко (или много?) пулене и почесване по несърбящи места с Чоко и, предполагам, дооправяне на чертежите. Ще ми се да стигна до повтаряемост, ама това само опитите ни с Чоко ще го покажат :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2018, 02:20 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 20:37
Мнения: 1307
Местоположение: Костинброд
Че парнеме с телоплюФката,че прикълцаме со чуко,и че стане,нема дека да оди.

_________________
0878 51 15 57
Range Rover Classic
BVK Offroad Expedition Tuning


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 27 Ное 2018, 09:32 
Offline

Регистриран на: 21 Яну 2011, 19:06
Мнения: 519
Местоположение: София
Петър Велков написа:
Преработка на оригиналния лост.

В момента се работи над 3D чертежите (частично "крадени" от архаични 2D чертежи в офроуд форума), които ще бъдат пратени на CNC за "шев и кройка". После малко (или много?) пулене и почесване по несърбящи места с Чоко и, предполагам, дооправяне на чертежите. Ще ми се да стигна до повтаряемост, ама това само опитите ни с Чоко ще го покажат :)


Пепи при мене е изведен лоста с блокажа, мога да предоставя машината за да прегледаш кое и как е направено.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2018, 12:40 
Offline

Регистриран на: 04 Мар 2015, 23:15
Мнения: 9
Местоположение: Русе
Здравей колега !Супер е станала джипката. Много километри и забавления !! Имам разработка на задна метална броня, ще и ходи много. А случайно от старата джипка да се продава аларм ресивера от тавана с чип от ключ?
И това с блокажа е интересно , аз мислех да го правя на въздух,понеже още съм с въздушно.За сега съм монтирал едно гаечно ключе на привода и при нужда залягам и го включвам :).


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 28 Ное 2018, 15:50 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2017, 13:21
Мнения: 42
Местоположение: Витоша
Благодаря :) Броните Чоко си ги движи. При мен задната ще е малко особена, доколкото ще има и "люлка" за резервна гума.

Тема за частите има в раздел "Продавам", иначе краткият отговор на въпроса е "да". Не знам дали има значение (и не ми се рови в твоята тема да диря дали е релевантно), но удареното Диско няма фабрична аларма, само централно заключване.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2018, 03:30 
Offline
Аватар

Регистриран на: 23 Авг 2017, 13:21
Мнения: 42
Местоположение: Витоша
Днес навързах (почти изцяло) управлението на допълнителните светлини на бронята. Тия от Osram са велики :)

Вече имам дневни светлини, намаляващи яркостта си като си пусна фаровете, както и "асистенция за завиване" - фаровете за мъгла се пускат с мигачите. Остана само да им туря бутон, така че да може да се пускат и като "истински" фарове за мъгла.

Междувременно дойдоха два кашона от острова (а и трети чакам...), в които сред останалите чаркове имаше и четири нови подгревни свещи Beru. Чоко се изненада като видя, че нито една от старите свещи не грееше, ама грам! :D Аз го очаквах, предвид че при около/под нулата стартерът въртеше по 5-6 секунди преди да закюфкат цилиндрите един по един.

При смяната им, обаче, накрайниците на кабелите на подгревните свещи се натрошиха доста. Попрочетох тук-там из нета какво пишат хората и в крайна сметка ги позакрепих с моментно лепило и термосвиваем шлаух - нямам представа колко ще изкарат в жегата покрай мотора, но както казваше дядо ми - стана по-здраво от яйце:

Изображение

...ще я видим на сутринта как ще запали. В момента е -12 градуса, идеално е за тестове.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Вече не търся Диско 2 :)
МнениеПубликувано на: 30 Ное 2018, 13:45 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2879
Местоположение: Пловдив
Моите също са натрошени, казах им като сваляха главата да ги свменят с някакви, но ми отговориха че само изолацията е натрошена, явно прегоряла, вътре важната част е здрава.
Аз също сложих Беру, старите не ги знам в какво състояние са били. На -12 на съм я пробвал ама вчера на замръзнали чистачки запали бързо, предви зоровете, които имах миналата зима.

Знам че е много удобно да си пишеш в темата, ама ако някой търси инфо по даден проблем първо ще отвори специализираната тема, така че опитай се да пишеш за конкретен проблем в конкретната тема. Така информацията и опита ще се систематизират по даден проблем или инцидент.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 3 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Превод: web-hosting.bg