Land Rover форум

Форум на клуб "Ленд Ровър приятели - България"
Дата и час: 17 Фев 2019, 19:45

Часовете са според зоната UTC + 3 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 29 Окт 2018, 15:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Юни 2011, 12:59
Мнения: 1089
колега свършил си чудесна работа....... наслаждавай се на разходките :2 :2 :2

_________________
0888360219
One Land Rover is never enough.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 13 Дек 2018, 00:30 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10 Дек 2018, 20:07
Мнения: 3
Поздравления, колега! Благодаря за споделения опит. Аз също съм собственик на 300tdi от известно време и предполагам, ме очакват подобни изненади.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 18 Дек 2018, 14:16 
Offline

Регистриран на: 19 Юни 2018, 18:47
Мнения: 22
Местоположение: София кв.Симеоново
Благодаря колега. Щом сме си взели 20 годишни коли трябва да очакваме всичко от тях (и хубаво и лошо). Пожелавам ти да нямаш моите проблеми и да минеш по леко по трънливия път по привеждане на ппс в задоволително за теб състояние. Ако мога да бъда полезен с нещо съм на среща.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 02 Яну 2019, 19:56 
Offline
Аватар

Регистриран на: 10 Дек 2018, 20:07
Мнения: 3
Ще те питам , 100%.
След премеждията около един ...хммм.."майстор" техник през последните седмици, мога да напиша доста смешен (за вас но не и за мен) разказ в раздела за забавления :D
Здрава, успешна и пълна с добри емоции година пожелавам


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 09 Фев 2019, 19:33 
Offline

Регистриран на: 19 Юни 2018, 18:47
Мнения: 22
Местоположение: София кв.Симеоново
Здравейте колеги отдавна не съм писал, но нямаше за какво да се похваля или оплача(до днес).
Реших днес да си сменя ремъците и ролките които съм купил още септември от паддок и гредаа- ролките на ангренажа на колата не отговарят на ролките от комплета, който закупих уж по вин номер . Моята кола е с вин- WA... 98г ,тоест лейтър таип комплекта парт.Н-TIMINGKIT300L. Проблемът е в това ,че в комплекта ми дойде обтегач с партН.-lhp100860 който няма борд -http://media.snimka.bg/s1/6333/038910502.jpg .А ролката която е на колата е с борд и отговаря на партН.-ERR1972 , но по описание на паддок това е ролка за ърли тайп. http://media.snimka.bg/s1/6333/038910504.jpg?r=0 . Днес не посмях да продължа докато не се консултирам с вас и да установя какво трябва да сложа. Само да вметна ,че до колкото разбрах имало някакви проблеми с ремъците на 300тди и в по късен етап били отстраненни. Това значи ли ,че с ролката с която съм в момента (ърли тайп с борд) може да очаквам проблем и да сложа ли новите от комплекта на падок без борд (лейтър таип)? Също ми направи впечатление ,че на ролката без борд вътрешната окръжност е по вдлъбната и почти няма ръб следователно , ако сложа нея и стегна с болта и шайбата има вероятност да блокирам лагера.
П.с. с две думи да слагам същият обтегач, какъвто в момента е на колата(с борд) или другия? кой е подобрения от ленд ровър модел обърках се вече . логиката ми подсказва че е тази с борда , но това е (ърли тайпа)????


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2019, 18:51 
Offline
Аватар

Регистриран на: 07 Дек 2010, 19:16
Мнения: 2792
Местоположение: София
За паразитната ролка ли говориш или за обтегача? Защото аз на Дифендъра имах описания проблем, но с паразитната ролка.

_________________
Via vita est.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
300tdi
И никога Britpart


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 11 Фев 2019, 20:01 
Offline

Регистриран на: 19 Юни 2018, 18:47
Мнения: 22
Местоположение: София кв.Симеоново
Говоря за това с планката на него. Проверих и в island4x4 и там показва същото . Тоест или ми е сменен двигателя с по ранен , или тук при предния собственик са сложили каквото има. Докато четях вчера се натъкнах на вероятен проблем който не бях забелязал тъй като не стигнах до смяна на ремъка-а именно несъответствие на маркерите за зацепване на ремъка при поставен пин в помпата(бургия) :mrgreen: вижда се разминаването на снимката в предния ми пост. Имам съмнение че ангренажната ролка на коляновия вал е изядена от вътрешната страна където е канала за ключ на коляновия вал (crankshaft key ERR5215), доста често срещан проблем,за който има доста инфо по английските форуми. Това би позволило такова разминаване.
Като най разумен вариянт обмислям да взема пълният кит( STC4096LG) от айлънд примерно и тогава да отварям на ново за ремъка. Ако пак има разминаване на белезите вече ще сваля ролката на коляновия вал (има я в комплекта ) и ще огледам за щети там.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2019, 11:31 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2897
Местоположение: Пловдив
Ангренажният ремък на 300тди върти разпределителния вал, който е в блока, а не в главата и ГНП - то. При ранните модели е установен проблем с изхлузване на ремъка от ролките и триене в капака, вследствие на което ремъкът се разнищва от едната страна и в крайна сметка се къса. В по - късните модели решават да решат проблема с ролки с ръбове, които да не позволяват изхлузването на ремъка и според мен „ранният“ модел може да се тунингова с „късния“ комплект, но остава проблема със закрепването на ГНП - то. Доколкото знам и съм чел се разбива закрепването на помпата към блока, даже се стигало до скъсване на планките, вследствие на което пак се губи съосност в ремъчната група и ремъкът трагва да се разрушава и нищи.
Коплектът от Айлънд 4х4 за 60 паунда https://www.island-4x4.co.uk/timing-belt-modified-stc4096lg-p-6150.htmlе за предпочитане пред всички други комплекти, които най - вероятно са бритпартски, а от тях вече има изревали хора. Препоръчвам да смените и семерингите на двата вала.
Моят ремък навремето го смениха в Дару Кар за скромната сума от 600 бимбарици, старият ремък който ми върнаха беще разнищен на едно 25-30% от ширината му.

Като нагласите ролките и ремъка превъртете няколко пъти коляновия вал на ръка и пак калибрирате колелото на помпата с пина. Даже тази процедура може да се повтори няколко пъти.
В ремонтното пишеше че ремъкът се сменя на 60 000 км. при натоварен режим на употреба и на 120 000 км. при нормален.
Пак на 120 000 км. се сменя и седемпистовия ремък, заедно с обтегача (на него може да се смени лагера но омеква пружината) и водната помпа, която е в същата ремъчна група.
Аз бих препоръчал да се свали и алтернатора и да се проверят лагерите му, защото точно те ме оставиха на пътя преди години.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2019, 14:33 
Offline

Регистриран на: 21 Яну 2011, 19:06
Мнения: 526
Местоположение: София
Michael написа:
Ангренажният ремък на 300тди върти разпределителния вал, който е в блока, а не в главата и ГНП - то. При ранните модели е установен проблем с изхлузване на ремъка от ролките и триене в капака, вследствие на което ремъкът се разнищва от едната страна и в крайна сметка се къса. В по - късните модели решават да решат проблема с ролки с ръбове, които да не позволяват изхлузването на ремъка и според мен „ранният“ модел може да се тунингова с „късния“ комплект, но остава проблема със закрепването на ГНП - то. Доколкото знам и съм чел се разбива закрепването на помпата към блока, даже се стигало до скъсване на планките, вследствие на което пак се губи съосност в ремъчната група и ремъкът трагва да се разрушава и нищи.
Коплектът от Айлънд 4х4 за 60 паунда https://www.island-4x4.co.uk/timing-belt-modified-stc4096lg-p-6150.htmlе за предпочитане пред всички други комплекти, които най - вероятно са бритпартски, а от тях вече има изревали хора. Препоръчвам да смените и семерингите на двата вала.
Моят ремък навремето го смениха в Дару Кар за скромната сума от 600 бимбарици, старият ремък който ми върнаха беще разнищен на едно 25-30% от ширината му.

Като нагласите ролките и ремъка превъртете няколко пъти коляновия вал на ръка и пак калибрирате колелото на помпата с пина. Даже тази процедура може да се повтори няколко пъти.
В ремонтното пишеше че ремъкът се сменя на 60 000 км. при натоварен режим на употреба и на 120 000 км. при нормален.
Пак на 120 000 км. се сменя и седемпистовия ремък, заедно с обтегача (на него може да се смени лагера но омеква пружината) и водната помпа, която е в същата ремъчна група.
Аз бих препоръчал да се свали и алтернатора и да се проверят лагерите му, защото точно те ме оставиха на пътя преди години.


Да добавя яи мойте 20 стинки, при смяна на пистовия ремък се проверява и водната помпа, защото тя е най натоварена в кръга и с времето започва износване на оста на помпата (ролката е под напрежение на 300тди), следва един неприятен момент сменил си всичко и скърца обтегача, сменяш с втои пак скърца, в един неприятен момент се къса ремъка, да де ама се къса защото остана водната помпа е разцентрована, много трудно може да се разбере ако не се свали помпата, 7 болта я държат и е лесна за вадене/поставяне, та така почва се с едно за смяна, ма най добре всичко поред на номерата. В айлънда има евтина водна помпа и е по добре да се поръчка с комплекта за ангренажа и пистовия ремък.
Обтегача като цяло ако е качествен е най скъпата екстра за смяна от всичките части при такъв ремонт :(


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2019, 16:45 
Offline

Регистриран на: 19 Юни 2018, 18:47
Мнения: 22
Местоположение: София кв.Симеоново
Водната вече я смених ,като отворих ангренажа.
Благодаря ви за изчерпателните отговори , как не ви заболяха пръстите да пишете толкова обстойно? :mrgreen: В интерес на истината нямам износване на стария ангренажен ремък (видимо) , но не зная кога е сменян от предишния собственик. За мое успокоение ще поръчам от айлънда комплекта от 60 британски камъка и ще разбутам като дойде. Най много ме притеснява разминаването на белезите на разпределителния вал, което видях на снимката която постнах преди 2 поста. В интерес на истината като видях че ролките са различни и прекратих операцията по смяна на ремъка без да огледам хубаво белезите , може и аз да не съм ги центрирал добре. Като разбутам след 10на ди ще си покаже само .
Още веднъж благодара


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2019, 16:57 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2897
Местоположение: Пловдив
Ако пали и върви, нема страшно от разминаване на белезите.
При мен се наложи донапасване на веригата, щото палеше ама на високите обороти издишаше заради липса на правилно газоразпределяне, а компа се опитваше да компенсира липсата на въздух с повече гориво.

п.п. Като смени водната помпа сети ли се да смениш/махнеш (щото новите са алуминиеви) така наречената Р гарнитура? Има навика да протича антифриз от там и капе точно на моста долу.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2019, 17:17 
Offline

Регистриран на: 19 Юни 2018, 18:47
Мнения: 22
Местоположение: София кв.Симеоново
Michael написа:
Ако пали и върви, нема страшно от разминаване на белезите.
При мен се наложи донапасване на веригата, щото палеше ама на високите обороти издишаше заради липса на правилно газоразпределяне, а компа се опитваше да компенсира липсата на въздух с повече гориво.

п.п. Като смени водната помпа сети ли се да смениш/махнеш (щото новите са алуминиеви) така наречената Р гарнитура? Има навика да протича антифриз от там и капе точно на моста долу.


Пали от четвърт и върви равномерно, но до 2.5-2800 оборота, нагоре е мъка . Не че ми се е налагало ,но според мен не е както трябва. На мой познат 200тди върви доста по добре от моето(набира) . Знам че има много фактори определящи вървежа на всяка кола,но те в момента не са ми приоритет. Имах съмнения за изместване или нрправилно зацепване на ремъка и поради тази причина го споделям , тъй като той е на дневен ред.
В сверата на шегата- когато сляза от евридейката 3.6тдв8 и се кача на диското е как да кажа че върви неще и това си е . Но аз и не очаквам друго от дискавърито.
За P гарнитурата не я смених , беше сухо наоколо като барут. Но не е късно сега с новия ремък. Най много да взема още една гарнитура за водната помпа.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2019, 18:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 15 Дек 2010, 17:31
Мнения: 2897
Местоположение: Пловдив
Не прави сравнения.
Развъртане над тези обороти изобщо не е полезно за този мотор, но ако решиш да правиш нещо ще ти подскажем.
Моето 300тди се „отпушваше“ сума ти време след като го докараха на ход от немско. Първо като смениха ремъка донагласиха зацепването на помпата, после доста време слагах добавки и сменях филтри на не повече от 10 000 км., накрая разкарах и ЕГР клапана, та почна да върви, но и аз с повече от 90-100 км/ч не съм го карал, по ми беше важен вървежа в ниските обороти.

п.п. има комплект за зацепване на 300тди в падока на около 50 пундета, тук го има в Цимбертулс за над 160 лв. Знам че за сам човек е скъпо да има подобен инструмент, но един път да смениш ремък на друга кола и да си вземеш парите за работата ще го избиеш.

_________________
"Имах нещастието да седна и да пия бира след бира" Йозеф Швейк
LR Discovery II TD5
VW Passat Variant 1.9TDI 4motion


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 12 Фев 2019, 18:28 
Offline

Регистриран на: 19 Юни 2018, 18:47
Мнения: 22
Местоположение: София кв.Симеоново
Michael написа:
Не прави сравнения.
Развъртане над тези обороти изобщо не е полезно за този мотор, но ако решиш да правиш нещо ще ти подскажем.
Моето 300тди се „отпушваше“ сума ти време след като го докараха на ход от немско. Първо като смениха ремъка донагласиха зацепването на помпата, после доста време слагах добавки и сменях филтри на не повече от 10 000 км., накрая разкарах и ЕГР клапана, та почна да върви, но и аз с повече от 90-100 км/ч не съм го карал, по ми беше важен вървежа в ниските обороти.

п.п. има комплект за зацепване на 300тди в падока на около 50 пундета, тук го има в Цимбертулс за над 160
лв. Знам че за сам човек е скъпо да има подобен инструмент, но един път да смениш ремък на друга кола и да си вземеш парите за работата ще го избиеш.

Абсолютно си прав, по характер съм спокоен водач, 100 -110ми е перфектнта скорост за дълъг. Егр -а го премахнах вече, когато ревизирах турбината . Относно комплекта за зацепване - в ибей е около 27паунда идентичен (само за инфо)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Нов с 300тди. Да се представя.
МнениеПубликувано на: 14 Фев 2019, 12:40 
Offline

Регистриран на: 19 Юни 2018, 18:47
Мнения: 22
Местоположение: София кв.Симеоново
Мога ли да се допитам до вас?
Мой приятел прави дифендър 90 за гората. До тук насади 200тди мотор+ мостове от дискавъри, вече е +2 окачване и 33гуми силвърстоун мт117. лебедка и тн..
Поръчах му преден и заден твърд блокаж от ашкрофт , но искаме да минем на 24 шлицови hd полуоски + карета.
Не намерих друго освен:
Ашкрофт- полуоски +карета+ фланци( drive flange)-1040 паунда без ддс.
Ибей.юк- террафирма карета +полуодки + фланци хд-867 паунда с ддс.
Това ли са ни само вариантите ? Ако някой знае къде мога да намеря усилени 24 шли ови карета и полуоски нека сподели .
Също така търся опции за зъбните колела на кръстачката в раздатката , кръстачката е поръчана от ашкрофт но няма наличност на зъбните колелца(rtc4490). Само в айлънд4х4 ги нмерих но са бритпарт , които не желая. Ако има хеви дюти варянт моля споделете.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 34 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 3 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Превод: web-hosting.bg